Pojištění – prominutí penále
Pokud chce plátce požádat o prominutí penále, musí doručit zdravotní pojišťovně Žádost o odstranění tvrdosti zákona.
Pokud chce plátce požádat o prominutí penále, musí doručit zdravotní pojišťovně Žádost o odstranění tvrdosti zákona, kterou může podat
- Písemně
- Ústně do protokolu
- V elektronické podobě
Plátce musí popsat příčiny, které vedly ke vzniku dluhu a žádost je potom posouzena individuálně. Výsledkem žádosti je následné:
- Prominutí
- Částečné prominutí, nebo
- Neprominutí
Při posuzování žádosti o prominutí penále se zohledňují zejména vážné zdravotní, sociální a finanční důvody, které jsou žadatelem doloženy.
Podstatným důvodem pro prominutí, nebo snížení penále, může být taky fakt, že jde o výjimečný prohřešek plátce, s jinak dobrou platební morálkou.
Žádost o prominutí penále je nutno podat nejpozději do 8 dnů od doručení výkazu s předepsaným penále.
Do výše 20 000 Kč rozhodne příslušná zdravotní pojišťovna o odstranění tvrdosti. Nad tuto hranici rozhoduje rozhodčí orgán.